Pdf-downloads med vejledning og ideer til undervisningen.
Gem, print og brug dem i klassen igen og igen!

Pdf.materialer til download

Madam Bachs Forlag sælger pdf.downloads til undervisning i grundskolen, men vi deler også gratis pdf.materialer i shoppen. Du kan købe eller downloade små bøger, spil, plakater, ordkort, skrivehæfter, tal-opgaver og læseøvelser.

Når du har lagt titler i kurven, går du blot til kassen og betaler (mobil, kort eller EAN), hvad enten pdf.en har en pris, eller den koster 00.00 kr. Ingen besvær med oprettelse af konto eller brug af login – udfyld blot navn, mail og tlf.nummer og godkend ordren – hurtigt og nemt – download pdf.en fra ordeoversigten med det samme!
Filen kan også downloades fra den mail, du får tilsendt fra Madam Bachs Forlag hurtigt efter godkendelsen. Du kan hente pdf.en i alt 3 gange. Husk at gemme pdf.en på din computer.

Hent inspiration!
Her på siden vil der løbende komme opslag med nye beskrivelser af praksisforløb fra lærere, pædagoger eller forældre, som har anvendt en eller flere af pdf.titlerne.
Har du også brugt en af mine udgivelser på skolen, institutionen eller derhjemme med dit barn? Måske har du lyst til at anmelde materialet til dette opslag? –  så skriv en besked til mig.
Jeg glæder mig til at høre fra dig!


Ugens anbefaling

Jeg var så heldig at få lov til at teste 3 hæfter:
Jeg brugte materialet i samlæste timer med en anden og tredje klasse, hvor jeg ikke kendte alle elevers niveauer, som naturligvis er forskellige.
De startede alle med at få udleveret “Tælle mønter 2a”, hvor mange af dem kunne arbejde selvstændigt. For nogle var det svært, så der fik man en god dialog omkring, hvordan man tæller og beregner mønternes værdi.
Da de lige så stille blev færdige, fik de hæftet “På indkøb med den lille tabel 1” hvis man gik i anden klasse, og i tredje klasse fik enkelte lov til at vælge mellem 1 og 2.
Elevernes egen reaktioner var, at de, der havde nemt ved penge, syntes, at dette var lidt kedeligt/nemt, men da de skulle arbejde i “På indkøb med den lille tabel”-hæfterne, hvor gange er med, var det noget sjovere.
Alle elever syntes, det var rart, at der var noget til alle, og at man i klassen kunne hjælpe hinanden på kryds og tværs. Var der en fra anden, der havde knækket pengekoden og en fra tredje ikke havde, var de ikke bange for at hjælpe hinanden og omvendt, da det gjaldt gangeopgaverne.
Jeg oplevede også, at de elever, der i anden klasse fik lov at blive udfordret med gange, syntes det var fedt at prøve at arbejde med noget helt nyt i en forståelig hverdags-sammenhæng.

Hæfterne kan med fordel bruges som ekstra materiale i forskellige sammenhænge.

Maria Højer

Holmeå Børnecenter